22. května 2008

Seznam se nám zbláznil

Rozruchu kolem podivných výsledků ve fulltextovém vyhledávači Seznamu bylo v poslední době na našem internetu dost. I když jsem se již na toto téma vyplakal např. na Blogu fulltextového týmu nebo na Pan flute přesto využiji svého nového blogu a situaci ještě jednou zrekapituluji.
Seznam a můj web Splávek, sportovní rybolov, si vedle sebe žili spokojeně.
Ve fulltextu jsem se nacházel na předních pozicích, ano často dokonce i na té nejvyšší. Návštěvníků mi Seznam posílal dost, možná až moc. To jsem ale ocenil až později. Z mé strany proto panovala se Seznamem naprostá spokojenost. I když já ho osobně pro vyhledávání téměř vůbec nepoužívám, moji návštěvníci bohužel ano.
Zhruba v prvním týdnu dubna letošního roku mým stránkám začali ubývat návštěvníci, nejprve jsem tomu nevěnoval pozornost. Pokles návštěvnosti však trval, začal jsem tedy pátrat po příčinách.
Zjistil jsem propad návštěvnosti ze Seznamu. Při zkušebním vyhledávání mne zaujaly poněkud "podivné" výsledky fulltextu.
Například na mé hlavní klíčové slovo "plavaná", což je rybářský termín, na který jsem web nejvíce optimalizoval, fulltext Seznamu na předních pozicích nabízel nějaké stránky o "plavání" a až potom relevantní rybářské weby. Můj byl v té době mezi nimi stále ještě na prvním místě. V této době jsem se o podivném chování Seznamu poprvé zmínil na blogu fulltext teamu. Od té doby se propad všech relevantních rybářských webů na toto slovo ještě prohloubil. Stránky o plavání výsledkům zcela dominují.
Podobná situace je i při vyhledávání slovního spojení "lov lína", což má překvapivě znamenat lov lína. Fulltext Seznamu na tento dotaz nabízí řadu stránek obsahujících "love line", na nich možná chytnu něco jiného, lína určitě ne.
O těchto a dalších nesmyslech ve fulltextu Seznamu jsem se rozepsal i na několika dalších fórech. Nyní je situace taková, že mé stránky Seznam už nenajde vůbec. Z několika desítek jich měl včera v indexu pouze dvě, dnes již jenom jednu. Počítám s tím, že zítra už nebude Seznam indexovat žádnou.
Pokud máte s fulltextem Seznamu podobné zkušenosti, čekám na Vaše komentáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat