2. června 2009

Bing, vyhledávač strýčka Billa

Již zítra (3.6.2009) bude do ostrého provozu nasazen nový internetový vyhledávač od Microsoftu. Nepotvrdily se původní spekulace o jeho názvu, mnohokrát omýlané Kumo to nebude. Nový mikrosoftí search engine se jmenuje Bing.

V současnosti je funkční beta verze. Bing mě zaujal na první pohled zajímavým vzhledem. Na druhý pohled se mi líbí docela propracovaná možnost přizpůsobení vyhledávání podle dané země.

Nelíbí se mi debilní reklamní slogany, např. "Najděte obrázky, které jste si vždy přáli vidět".

Co mi na vyhledávači Bing vadí nejvíc, je osekanost české verze v porovnání s verzí USA. Doufám, že se jedná pouze o dočasné omezení.

Relevance výsledků vyhledávání je taková trošku "divná", stejně jako v Live Search. Neprovedl jsem dostatek testů, tak se k ní zatím nemůžu zodpovědně vyjádřit. Docela pěkné je vyhledávání obrázků.

Nejhezčí na novém vyhledávači je jeho název. Krátký, dobře zapamatovatelný a úderný. Obávám se, že v brzké době se na nás sesune reklamní lavina. Dá se očekávat, že Bing, bude za chvíli znát každý. Kolik lidí ho bude používat si netroufám odhadovat, jistě se nějací najdou, ale Google se určitě bát nemusí.

Pravděpodobně se nebude jednat o propadák o kterém píše Jan Sedlák na Živě.cz.

2 komentáře:

  1. zaznamenávám první přístupy z vyhledávání v Bingu. Prozatím sice jenom z hledání obrázků, ale i tak. Jsem moc zvědav na možnosti optimalizace pro tento vyhledávač :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se taky pomalu začíná Bing oběvovat v přístupech, ale zatím nic moc. Stejná bída jako dřív Live Search.

    OdpovědětVymazat